.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آقای وزیر! اختراع‌ رسانه‌ها یا خبر معاون‌ اول؟!
به گزارش  شمال نیوز به نقل از فارس، مهدی غضنفری شب چهارشنبه گذشته در نخستین جشن سرآمدان مطبوعات ایران ، رسانه ها را به باد انتقاد گرفت و سخنانش را با نگاهی به بازتاب رسانه‌ای واردات 24 میلیارد دلار کالا در سالی که به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است، آغاز کرد.

وی از اینکه به گفته او سطح مطالب روزنامه‌ها آنقدر نازل شده که اگر فردی در یک جلسه سخنی غیرکارشناسانه به زبان براند، مسئول جلسه به او می‌گوید «آقا! حرف روزنامه‌ای نزن» ابراز تاسف کرد و گفت: این موقعیت خوبی برای رسانه‌های ما نیست؛ رسانه‌هایی که رکن حمایت از تولید ملی در دست آنهاست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: متاسف می‌شویم از اینکه بهترین نیروهایمان با استفاده از بهترین ابزارهایی که در کار اطلاع‌رسانی وجود دارد، داده‌هایی را به مخاطب منتقل می‌کنند که صحیح نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت سپس به سخن نخست خود یعنی واردات 24 میلیارد دلاری کالا بازگشت و تمام این ماجرا را ساخته و پرداخته رسانه‌ها دانست و گفت: ما در سال گذشته بین 60 تا 70 میلیارد دلار واردات داشته‌ایم. در ماه‌های پایانی سال با مشکل ارزی و در ماه‌های نخست امسال هم با مشکل گرانی مواجه شدیم. ما به همین دلایل از بانک مرکزی خواستیم همانند پارسال به ما مجوز واردات 24 میلیارد دلار کالا بدهد که 90 درصد آن هم مواد اولیه و در واقع مورد نیاز واحدهای تولیدی بوده است. همین!

غضنفری با بیان اینکه «این درخواست اتفاقاً برای صیانت از تولید ملی به بانک مرکزی ارائه شده است» افزود: بسیاری از مفاهیم تولیدی و تجاری در حوزه خبر نیازمند روشنگری بیشتری است ولی متاسفانه برخی اخبار و گزارش‌ها با دقت کافی منتشر نمی‌شود.

خبر واردات 24 میلیاردی را چه کسی اعلام کرد؟

در حالی وزیر صنعت دولت احمدی نژاد ورادات 24 میلیاردی را یک امر عادی و هر ساله عنوان می کند و مدعی است که رسانه‌ها در این باره اطلاع رسانی نادرست به مردم کرده اند که  محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور که شاید در کنار دست وزیر  صنعت یا چند صندلی آن طرف‌تر ، دور میز هیات دولت  می نشیند، هنگامی که در تاریخ 10 اردیبهشت امسال در آبادان برای اولین بار خبر مصوبه واردات 24 میلیارد دلاری را اعلام کرد، از این مصوبه با عنوان "اقدام و تحول بزرگ" یاد کرد که این خبر در رسانه های مختلف از جمله فارس منتشر شد.

حال جای سئوال دارد اگر  واردات 24 میلیارد دلاری یک روال عادی مثل سنوات گذشته بوده ، چرا معاون اول رئیس جمهور آن را  در قالب خبری جدید و به مثابه یک اقدام و تحول بزرگ دولت  با رسانه ها در میان گذاشته است؟ آیا رسانه ها جز اطلاع رسانی درباره خبر آقای معاون اول ، کار دیگری انجام داده اند که این گونه مورد عتاب آقای وزیر قرار می گیرند؟

آیا بهتر نیست مسئولان محترم دولت قبل از اینکه در تمام ناهنجاری های اقتصادی تقصیرها را به گردن رسانه ها بیاندازند، اختلافات را در داخل خود حل کنند؟
استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.205 seconds.